Algemene Voorwaarden
Artikel 1 –
Naam onderneming: BV VINTAGE 106 handelsnaam The Timechamber vertegenwoordigd door haar bestuurders Hannes Vermost en Philippe Van Doninck
Btw-nummer: BE0790.660.460 KBO nr.: 0790.660.460
Maatschappelijke zetel en kantoren: Oostmalsesteenweg 236 bus 3, 2520 Ranst
E-mail: shoot@thetimechamber.be
Tel: +32 3 318 91 05
Beschikbaarheid: elke werkdag tussen 10.00-17.00u
hierna The Timechamber genoemd.
Artikel 2 – Definities
Overeenkomst:
De overeenkomst op afstand gesloten tussen the Timechamber en de Klant voor de aankoop van Producten en diensten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Werkdag:
Elke dag, behalve zaterdag, zondag en nationale feestdagen .
Klant:
Elke natuurlijke persoon of onderneming die via de Website Producten of diensten aankoopt of mogelijk zal aankopen.
Aanbod:
Het aanbieden van Producten en Diensten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Producten:
Alle foto’s, beeldmateriaal, geluidsopnamens, en andere producten beschikbaar voor aankoop op de Website .
Website: De website https://www.thetimechamber.be/
Artikel 3 – Toepasselijkheid
3.1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van the Timechamber en op alle Overeenkomsten.
3.2.
Deze algemene voorwaarden worden aan de Klant ter beschikking gesteld vóór het afsluiten van de Overeenkomst met de Klant.
Deze algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het afsluiten van de Overeenkomst, ter beschikking van de Klant worden gesteld op een wijze die de Klant in staat zal stellen de algemene voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische gegevensdrager.
Artikel 4 – Totstandkoming en duur van de Overeenkomst
4.1.
De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het Aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.
4.2.
De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.
Artikel 5 – Prijzen
5.1.
De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.
5.2.
Alle prijzen zijn inclusief btw tegen het geldende huidige tarief in het land van verblijf van de Klant.
5.3.
Alle prijzen van de Producten zijn exclusief leveringskosten, tenzij anders aangegeven. De leveringskosten worden bij de bestelling aan de Klant meegedeeld. De leveringskosten zullen afhankelijk zijn van het land waarnaar de Producten moeten worden verzonden.
5.4.
Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld.
Artikel 6 – Betaling en betalingsmiddelen
6.1.
De Klant kan de Producten of Diensten betalen via de volgende betaalmiddelen:
kredietkaart of debetkaart zoals aangegeven in de webshop
6.2.
De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling van de Producten of de Diensten, of de reservatie van een ruimte.
6.3.
Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal the Timechamber de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling, en zal de reservatie van de dienst vanaf hetzelfde ogenblik definitief zijn . Als the Timechamber niet de volledige betaling ontvangt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de bestelling, heeft the Timechamber het recht om de bestelling automatisch te annuleren dan wel de gereserveerde ruimte of gerserveerde dienst aan anderen te verstrekken .
Artikel 7 – Verzending en levering van Producten
7.1.
The Timechamber verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van 30 dagen na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen the Timechamber en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.
Indien the Timechamber niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt the Timechamber zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal the Timechamber dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als the Timechamber de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.
7.2.
De Klant ontvangt een bevestiging via e-mail zodra de bestelling the Timechamber verlaat. De bevestiging bevat de omschrijving van het product, de totale prijs en de voorziene leveringstermijn.
7.3.
The Timechamber zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan the Timechamber heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.
7.4.
Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.
7.5.
The Timechamber behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal the Timechamber de Klant op de hoogte brengen.
7.6.
Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij the Timechamber onmiddellijk op de hoogte brengen en uiterlijk binnen een termijn van 48 uur. Na kennisgeving zal the Timechamber de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.
Artikel 8 – Recht om een bestelling van Producten te annuleren vóór levering
8.1.
De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de verzending van de bestelling.
8.2.
De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar shoot@thetimechamber.be .
Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een e-mail naar het opgegeven e-mailadres of via de rekening van de Klant op de Website enz.) en zal the Timechamber de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen.
8.3.
Na ontvangst van een bevestiging dat de Producten the Timechamber hebben verlaten (in overeenstemming met clausule 7.2.), kan de Klant de bestelling niet meer annuleren.
8.4.
Indien het niet mogelijk was de bestelling te annuleren, worden de Producten geleverd en kan de Klant het Product terugsturen volgens de procedure beschreven in clausule 9.
Artikel 9 – Herroepingsrecht en terugbetaling
9.1.
De Klant heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in clausule 9.2. Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant moet the Timechamber op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.
9.2.
De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:
a)
Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
b)
Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.
c)
Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.
Indien the Timechamber de Klant niet de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Klant, zal de Klant twaalf (12) maanden de tijd hebben om de Overeenkomst te herroepen vanaf de dag na het einde van de bovenvermelde eerste termijn van veertien (14) dagen. Indien the Timechamber de Klant de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Klant binnen de bovenvermelde termijn van twaalf (12) maanden, heeft de Klant veertien (14) dagen de tijd om de Overeenkomst te herroepen vanaf de dag nadat de Klant de informatie van the Timechamber heeft ontvangen.
9.3.
U mag de Overeenkomst alleen herroepen als de Producten niet zijn gebruikt en voorzien zijn van hun origineleverpakkingen.
9.4.
Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant the Timechamber daarvan op de hoogte brengen door het invullen van het modelformulier in bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden of door verzending van een e-mail naar shoot@thetimechamber.be waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen).
De Klant moet de Producten terugbezorgen aan the Timechamber zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan the Timechamber . De Producten moeten naar the Timechamber worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen;
De Klant ontvangt het retourlabel via e-mail of heeft toegang tot het retourlabel via zijn persoonlijk profiel op de Website enz. Het retourlabel moet worden aangebracht op de verpakking van de Producten die de Klant wenst terug te sturen.
9.5.
Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.
9.6.
In geval van herroeping:
a)
zal the Timechamber de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. The Timechamber kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.
b)
The Timechamber zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn en uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst van de Producten.
c)
The Timechamber zal de Klant terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.
d)
The Timechamber heeft het recht om de Klant terug te betalen met vouchers als de Klant vouchers heeft gebruikt om de Producten te betalen.
Artikel 10 – Garantie voor Producten
10.1.
De Klant heeft recht op een wettelijke garantie van twee jaar. De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering van de Producten.
10.2.
De Klant moet the Timechamber via e-mail informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.
10.3.
Indien een gebrek zich voordoet binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar, moet de Klant de procedure volgen zoals bepaald in clausule 9. Na teruggave van het gebrekkige Product zal the Timechamber , naar eigen goeddunken van de Klant, de Klant een nieuw Product sturen of het Product repareren, en zullen wij alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van the Timechamber . Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal the Timechamber de prijs terugbetalen in overeenstemming met clausule 9.6.
Artikel 11 – terbeschikkingstelling van ruimtes aan Klanten:
De ruimtes worden enkel ter beschikking gesteld voor beeld- en geluidsopnames, geluidsproducties en hiermee gerelateerde activiteiten. Het gebruik voor de exploitatie van een handelszaak waarbij contact met het publiek van de Klant in de ruimte plaatsvindt, voor bewoning, overnachting of het houden van evenementen of party’s is uitdrukkelijk uitgesloten. Noch de handelshuurwet, noch de woninghuurwet is van toepassing. De Klant verbindt er zich toe de ter beschikking gestelde ruimte in goede staat te onderhouden en als een voorzichtig en redelijk persoon te gebruiken, zonder de aard of de bestemming ervan te veranderen en het bij het einde van de overeengekomen huurperiode terug te geven in perfecte staat. Vloeren dienen na gebruik van de ruimte schoongemaakt te worden door de Klant
De Klant is verplicht alle gewone maatregelen te treffen die schade aan het gehuurde goed kunnen voorkomen (bv. sluiten van de deuren, niet afdekken van warmtebronnen, niet met scherpe voorwerpen op de studiovloer krassen, niet roken of vuur maken binnenin het pand noch apparaten gebruiken die werken op basis van een vlam, geen afval in de toiletten gooien, waterkranen sluiten indien niet in gebruik, geen gaten maken in de wanden, enz.). De Klant is aansprakelijk voor diefstal en beschadiging van de beschikbaar gestelde apparatuur, de faciliteiten en het gebouw, zowel door zichzelf als eventuele door hem aangestelde derden en door alle andere tijdens de duur van de terbeschikkingstelling in de gereserveerde ruimte aanwezige personen.
Roken, alsook het gebruik van illegale drugs is niet toegestaan in de fotostudio en het hele gebouw waar de fotostudio zich in bevindt. Er is wel een specifieke rookplek voorzien buiten het gebouw voor de Klanten. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het netjes houden van deze plek.
De Klant verklaart door de reservatie en de aanvaarding van huidige algemene voorwaarden te beschikken over de benodigde vaardigheden voor het professioneel gebruik van de gebruikte ruimte en voor het gebruik van de apparatuur.
Zonder voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van The Timechamber mag niets uit de fotostudio geleend of meegenomen worden door de huurder.
Het is ten stelligste verboden om op het afgeronde deel van de infinity wall te staan. Herstellingen en/of schilderwerken aan de wand zullen volledig aan de Klant worden doorgerekend.
Het is de Klant verboden het gehuurde goed te veranderen, te verbouwen of te gebruiken voor een ander doeleind dan het maken van foto- en video- opnames zonder voorafgaande schriftelijke toelating van de verhuurder. Kleine werken van louter inwendige schikking vallen niet onder dit verbod (bv. verplaatsen van meubilair of statieven). Elke verandering, uitgevoerd met of zonder de toestemming van The Timechamber wordt van rechtswege en zonder vergoeding eigendom van THE TIMECHAMBER die vrij blijft ze te behouden of te doen verdwijnen.
Elke beschadiging of wegname zal door de Klant vergoed worden. Hiervoor zal er door The TImechamber een kostenbestek worden opgemaakt, waarna dit zal overhandigd worden aan gebruiker. Het staat de Klant vrij om een tegen-expertise te laten uitvoeren. De Klant verklaart zich tevens akkoord met de onmiddellijke herstelling of aanschaf van nieuw materiaal voor zover deze nodig zijn om de continuïteit van de werking van de fotostudio te garanderen. De Klant volstort op eenvoudig verzoek de schadevergoeding. De Klant dient beschadigingen en vermissingen 100% te vergoeden, op basis van nieuwwaarde of herstelwaarde. Elke wegname wordt onmiddellijk gemeld aan de politie.
De studio’s worden ter beschikking gesteld samen met de in deze studio aanwezige apparatuur en toestellen. De ter beschikking gestelde studio is gelegen aan de Oostmalsesteenweg 236/3 | 2520 Ranst in België in een pand op een industrieterrein dat enkel te bereiken is via het vernoemde adres na aanmelding ter plekke en na reservatie. Gebruik van de parking, wachtruimte, water, koffie en thee, keuken en sanitaire voorzieningen (toilet en douche) is toegelaten, voorzien en inbegrepen in de prijs.
Voorafgaande en volledige betaling van de prijs gebeurt hetzij ter plaatse voor aanvang van het gebruik of via voorafbetaling via—overschrijving. Een factuur dient u aan te vragen bij reservering of op de dag dat u huurt. Indien de Klant de fotostudio langer nodig heeft dan de gereserveerde periode én de fotostudio is beschikbaar in de navolgende uren, dient de verlenging ter plekke betaald te worden volgens het op dat moment geldende tarief. Contante betaling of betaling per bank-app is mogelijk.
De reservatie is pas definitief en zal dus ook pas ingeboekt worden, nadat The Timechamber het bewijs van storting van de gehele prijs heeft ontvangen.
De annulatie van een reservatie wordt enkel en alleen terugbetaald indien ze wordt gemeld binnen de periode tot 14 kalenderdagen voor de dag van de reservatie. Hiervan wordt in geen enkel geval afgeweken. In vernoemd geval zal het gehele huurbedrag door The Timechamber worden teruggestort op het rekeningnummer dat door de Klantwerd gebruikt om de betaling uit te voeren voor de oorspronkelijke boeking. The Timechamber draagt geen verantwoordelijkheid voor het niet kunnen plaatsvinden van het effectieve gebruik van de studio door de gebruiker.
Indien de Klant de studio niet gebruikt voor de volledige afgesproken duurtijd van de huurperiode zal het verschil niet worden terugbetaald door The Timechamber.
Een vertegenwoordiger van The Timechamber kan steeds aanwezig zijn in het pand waarin zich de studio’s bevinden, en kan toezicht uitoefenen op het normaal gebruik van de ruimte.
De vermelde prijs is inclusief BTW, en exclusief de prijs voor bijkomende diensten naast het louter ter beschikking stellen van de ruimte, als daar zijn, ter beschikkingstelling voor props (50 euro per sessie incl. BTW.), professionele fotograaf (90 euro per uur), …
De terbeschikkingstelling is beperkt tot de gereserveerde studio(’s). Derden en The Timechamber kunnen gelijktijdig gebruik maken van de andere studio’s en de gemeenschappelijke ruimtes.
De terbeschikkingstelling van de in gebruik genomen ruimte aan derden en overdracht van de rechten en plichten van de overeenkomst zonder de schriftelijke toestemming van The Timechamber is niet toegelaten. In geen geval zal de Klant zich kunnen beroepen op stilzwijgende toestemming.
De Klant verklaart door ondertekening van de Algemene Voorwaarden, dat hij in het bezit is van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid die de schade dekt die zou kunnen worden toegebracht aan de ter beschikking gestelde ruimtes.
Artikel 12 – Klachtenprocedure
12.1.
Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met the Timechamber via het volgende e-mailadres: shoot@thetimechamber.be Tel: +32 3 318 91 05.
12.2.
De Klant, voor zover hij consument is, kan zijn klacht ook indienen bij het door de Europese Unie ter beschikking gestelde onlineplatform voor geschillenbeslechting, http://ec.europa.eu/odr .
Voor België is dit het Europees Centrum voor de Consument, gelegen te 1060 Brussel, Hollandstraat 13. odr@eccbelgium.be, tel. +3228923712)
Artikel 13 – Overdracht en onderaanneming
13.1.
The Timechamber heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een leverancier (bv. voor de levering van het Product), maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze algemene voorwaarden.
13.2.
Als de Klant een Product als geschenk heeft gekocht, kan hij de garantie zoals bepaald in clausule 10 overdragen aan de ontvanger van het geschenk zonder daarvoor de toestemming van the Timechamber te moeten vragen.
Artikel 14 – Gebruik van persoonsgegevens
14.1.
The Timechamber gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website (zie hierover Privacy & Cooky Policy).
Artikel 15– Overmacht
15.1.
The Timechamber is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst die te wijten is aan overmacht.
15.2.
In geval van Overmacht:
15.3.
De Klant heeft het recht om de Overeenkomst te annuleren die werd beïnvloed door een situatie van Overmacht die meer dan 3 maanden heeft geduurd. Om te annuleren, neemt u contact op met the Timechamber via e-mail: info@lacollection.be
Indien de Klant ervoor kiest om de Overeenkomst te annuleren, moet hij de reeds ontvangen Producten terugbezorgen, in overeenstemming met de procedure vermeld in de clausules 9.4-9.6.
Artikel 16 – Toepasselijk recht
16.1.
Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het recht van België Dit betekent dat de Overeenkomsten voor de aankoop van Producten via onze Website en alle geschillen of eisen die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden, worden geregeld door het Belgisch recht.
Artikel 17 – Varia
17.1.
The Timechamber kan deze algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen. De algemene voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling van de Producten zullen van toepassing zijn op de Overeenkomst tussen de Klant en the Timechamber .
17.2.
Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal onze aansprakelijkheid voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.
17.3.
De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of de rest van de bepalingen en clausules.
17.4.
Alle geschillen waartoe dit contract aanleiding zou kunnen geven, vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbank van Antwerpen, afdeling Antwerpen, en de vrederechter van de kanton Zandhoven, naar gelang de waarde van het geschil. Op deze overeenkomst is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing